понеділок, 8 лютого 2016 р.

Із досвіду роботи

Анотація
досвіду роботи керівника гуртка «Умілі руки»
Новосанжарського районного будинку дитячої та юнацької творчості
Бабенко Ані Олексіївни


Тема над якою працюю: «Колективна творча робота, як засіб формування особистості».
Актуальність досвіду пов’язана з тим, що  в процесі колективної творчої роботи здійснюються, у тісній єдності, завдання різноманітних частин виховання: громадянського, морального, трудового, розумового, фізичного, естетичного.
У процесі колективної творчої роботи розвиваються в єдності всі три сторони особистості: пізнавально-світоглядна (знання, погляди, переконання, ідеали), емоційно-вольова (почуття, прагнення, інтереси, потреби), діяльнісна (уміння, навички, звички, здібності, риси характеру).
Колективна творча робота – це робота, що приносить радість і користь оточуючим і вихованцям гуртка, в процесі якої діти намагаються поліпшити життя, як своє, так і людей, що їх оточують.
Практична значущість проблеми полягає у створенні дружньої атмосфери на гуртку шляхом виконання загальної справи, викликає бажання дітей знову й знову відвідувати заняття гуртка. Під час колективної творчої роботи на заняттях вихованці мають змогу проявити себе, виділитися, порівняти свою роботу з іншими. Під час виконання колективної творчої роботи виховується відповідальність, прагнення досягти відмінного результату шляхом допомоги один одному та підтримки. Також у колективі завжди виявляється лідер, дитина, яка є прикладом, тоді у вихованців з’являється бажання бути кращим за лідера, відбувається гонка за першість, під час якої проявляються найпотаємніші здібності, безперервно оновлюється організаторський актив дітей. Так під час підготовки до виставки-ярмарку присвяченій святу Трійці, вихованці намагалися разом, підтримуючи один одного, виготовити якнайбільше якісних, охайних сувенірів для продажу. Проте найбільше виробів виготовила Олешко Юлія, вона виручила, за свої вироби найбільшу суму, яку передала для допомоги воїнам АТО і в свою чергу Юля стала прикладом для наслідування серед гуртківців. Цей захід пробудив інтерес у гуртківців, конкуренцію, бажання безупинно працювати над собою.
Колективна робота на гуртку побудована на основі спільної мети, взаємодопомоги, співпереживання. Вихованці з гордістю захищають честь закладу і гуртка на різноманітних конкурсах, з відповідальністю відносяться до поставлених завдань, активно проявляють ініціативу, організовують внурішньоколективні свята, майстер-класи, цікавляться новинками у сфері рукоділля, допомагають один одному оволодіти техніками.
Система педагогічних дій: КТР може бути різною за тривалістю підготовки (день, тиждень, місяць). За характером провідної діяльності (суспільно корисна, пізнавальна, художня). Вона є важливим фактором розв'язання виховних завдань. Виховні завдання, які висуваються керівником гуртка у процесі колективної творчої роботи розв'язуються непомітно, тому в гуртківців складається враження, що вони роблять лише те, чого хочуть самі, а педагогічного впливу не існує. Цей фактор і є головним стимулятором активності, творчості, ініціативи, самодіяльності, демократизації гурткового життя. Вихованці гуртка з великим задоволенням та захопленням виготовляють вироби на різноманітні виставки (Тиждень безпеки дорожнього руху, День селища, день працівників освіти, Всесвітній день боротьби зі СНІДом, виготовлення прикрас для ялинки будинку творчості, виготовленя виробів та листівок для воїнів АТО), відволікаючись від роботи над своїми конкурсними чи подарунковими виробами.
Участь вихованців у підготовці та проведенні колективної творчої роботи якнайкраще сприяє їх залученню до активної соціальної діяльності, а отже, створює оптимальні умови для набуття соціального досвіду.
Також на заняттях намагюся зберігати національні цінності та традиції, використовувати автентичні мотиви та техніки. Шляхом вивчення національно-культурних традицій у колективі панує атмосфера любові до Батьківщини, де кожен вихованець захоплюється народними здобутками, намається повторити майстерність народних мисткинь, вчиться поєднувати традиційні техніки з сучасними.
У роботі гуртка використовую масові форми організації: відвідування різноманітних виставок робіт, ярмарків, популярних  сайтів рукоділля, зустрічі з майстрами. Групові: батли, вікторини, випуск газети досягнення гуртківців. Індивідуальні: участь у конкурсах, створення індивідуального портфоліо кожного вихованця, виготовлення подарункових робіт, складання схем, інструкційних карт і т.д.
Будь-яка робота вихованців має добровільний характер. Розвиває ініціативу, самодіяльність, винахідливість, дитячої технічної та художньої творчості. Під час занять перед гуртківцями ставлю завдання пошукового характеру: створення нових приладів, удосконалення наявних; приділення особливої уваги творчому підходу до справи тощо. Використовую ігрові форми. На заняттях намагаюся викликати цікавість, емоційність. Керуючись правилом «Не навчайте дітей так, як навчали вас, - вони народились в інші часи...», використовую інноваційні, нетрадиційні форми роботи: заняття фантазії і мислення, заняття-екскурсія, заняття-гра, заняття-конкурс, заняття-вікторина, заняття-імпровізація. Використовую словесні методи (розповідь, пояснення, бесіда); наочні – ілюстрація зразків виробів, готових робіт, демонстрація технік та прийомів виготовлення робіт, відео майстер-класів; практичні – виконання практичних робіт, складання схем та інструкційних карт. Під час підготовки до конкурсів, вихованці завжди самостійно складають схеми або інтрукційні картки, тому що перед ними стоїть завдання створити якісну, неповторну, особливу, не схожу на іншу роботу. Так під час під виконання конкурсної роботи на районний конкурс  «Рукоділля та юних дизайнерів» Гамова Валерія виготовила з бісеру янгола який тримає в руках серце синьо-жовтого кольору. Ця робота була виготовлена повністю за ескізами  та інструкційними картами створеними юною рукодільницею шляхом поєднання різноманітних технік.
Кожна дитина – гарна, талановита. І коли вона прийшла до нас, до керівників гуртків, вона має досягти успіху. Вихованці постійні учасники та переможці районних конкурсів: «Рукоділля та юних дизайнерів», «Наш пошук і творчість тобі Україно», обласних: «Знай і люби свій край», «Країна юних майстрів», «Писанковий рай», «Дивосвіт», «Новорічна еко-іграшка».
Готуючись до заняття віддаю перевагу таким формам, методам та прийомам, які сприяли б виробленню в учнів психологічних установок на самовдосконалення, націлювали б їх на високі моральні цінності. В цьому навчальному році, на дні відкритих дверей найактивніші вихованці вперше самостійно проводили майстер клас з розпису писанок.
 Але поряд з талановитими дітьми має бути активний, творчий, ініціативний педагог. Для колег та вихованців будинку дитячої та юнацької творчості проведено особисто майстер-класи з розпису писанок, відкриті заняття. Постійно беру участь у конкурсах: «Мініатюр», «Писанковий рай», обласних методичних об’єднаннях, районних семінарах-практикумах. Брала участь у обласному святі писанки, конкурсі «Мозаїка творчої майстерності», Всеукраїнському конкурсі «Регіональна писанка».

Заняття гуртка  намагаюся створювати сприятливим  для проведення часу дитиною, де немає місця для бездуховності і відчуження, знеособлення, нудьги й моралізаторства.  І працюю для того, щоб заняття було бажаним, радісним і цікавим для дітей, щоб розкрило творчий потенціал особистості, розвивало дітей інтелектуально, зміцнювало їхню віру у власні можливості, давало їм радість від пізнання невідомого у відомому.



Узагальнити роботу над проблемою можна схематично:

Немає коментарів:

Дописати коментар